Bijnieruitputting behandeling

Natuurlijk uitgeputte bijnieren herstellen

uitgeputte bijnieren herstellen


Wat is de bijnieruitputting en hoe kun je je uitgeputte bijnieren herstellen?

Bijnieruitputting is ook te beschrijven als overwerkt, gestresst, overspannen, chronische vermoeidheid of totale uitputting.

  • Lange perioden van stress of chronische aandoeningen en ziektes zijn de primaire oorzaak van uitgeputte bijnieren!

Mijn eigen ervaring met de bijnieruitputting


Als 23 jarige heb ik een persoonlijke ervaring gehad met de bijnieruitputting. Alleen wist ik niet wat ik had en werd het niet zodanig door de arts herkend. Het was niet gemakkelijk om ervan af te komen en het duurde te lang.

In de reguliere geneeskunde herkennen ze bijnieruitputting niet. Wat is de bijnieruitputting eigenlijk? – De bijnieren zijn uitgeput door stress, ziekte enz en de productie van hormonen zoals cortisol en DHEA is laag.

Door mijn eigen ervaring en opgebouwde kennis heb ik veel mensen kunnen helpen met het hesrtellen van de uitgeputte bijnieren.

Werk met iemand die er ervaring en verstand van heeft.

Ik ben altijd moe. Hoe kan ik mijn uitgeputte bijnieren herstellen?

uitgeputte bijnieren herstellen

Waarom ben ik altijd zo moe?

Een van de meest gestelde vragen die mensen me stellen is: “Waarom ben ik altijd zo moe?” Als je ooit dezelfde gedachte hebt gehad, wil ik wijzen op een gebied dat vaak over het hoofd wordt gezien.

Ik heb het over voedingsallergie en intolerantie, bacteriën in jouw darmen en de werking van jouw darmen:

  • Kun je nuttige voedingsstoffen opnemen uit het voedsel?
  • Krijg je energie na het eten of juist niet?
  • Kun je vetten en koolhydraten verteren?
  • Heb je last van jeuk of huiduitslag?
  • Hoe is het met je immuunsysteem, ben je vaak ziek?

Dit alles kan een bijdrage zijn aan jouw vermoeidheid en soms ook depressieve klachten.

Wat is de behandeling van de uitgeputte bijnieren? Doe een test.

analysis, biochemistry, biologist

 

Om een juiste behandeling te kiezen is het handig om te weten in welke fase van uitputting je zit. Daarvoor wordt een vragenlijst gebruikt en/of een laboratoria onderzoek gedaan:

Zoek hulp bij een deskundige

  • Vraag vrijblijvend een vragenlijst aan voor de bijnieruitputting.  
  • Lukt het niet dit alleen te verwerken neem dan contact met me op
  • Alle consulten worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed
  • Begeleiding online via Skype of whatsapp is mogelijk dus een afstand is geen probleem meer! 

Hoe kan ik mijn uitgeputte bijnieren herstellen?

In 3 stappen kun je je uitgeputte bijnieren herstellen.

De bijnieruitputting behandeling gaat uit van het verminderen van stress op je lichaam en je geest, het elimineren van toxines, het vermijden van negatief denken, en het aanvullen van je lichaam met gezonde voeding en positieve gedachten.

Stap I. Bijnieruitputting Dieet.

uitgeputte bijnieren herstellen zonder suikers
  • Voeding  is een grote factor bij het bijnier herstel.
  • Er zijn een aantal voedingsmiddelen die de bijnierfunctie kunnen ondersteunen. Ze helpen om meer energie te creëren en sneller te herstellen. 
  • Maar eerst moet je beginnen met het verwijderen van de middelen die lastig zijn om te verteren.
  • Vermijd ook giftige stoffen of chemicaliën in jouw omgeving.

Stap 1.1 Bijnieruitputting behandeling door het eten aan te passen. Deze voedingsmiddelen vermijden bij de uitgeputte bijnieren

 

 

  • Cafeïne: Dit kan interfereren met uw slaapcyclus en maken het moeilijk voor je bijnieren te herstellen. Als u koffie of een cafeïnehoudende drank moet drinken, dan is een beperkte hoeveelheid in de ochtend voor de middag voldoende.

  • Suiker & zoetstoffen: Inclusief vermijden van hoog fructose maïs siroop en ook kunstmatige zoetstoffen. Vermijd suikerhoudende voedingsmiddelen, granen, snoep, enz. Wees ervan bewust dat suiker een additief is in veel brood, kruiden en dressings. Geen wit brood of broodjes. Probeer zoveel extra suiker als mogelijk te voorkomen. Gebruik rauwe honing of stevia als een alternatief.

  • Verwerkte magnetron voedingsmiddelen: Allereerst de magnetron heeft zijn eigen gevaren. Bovendien de meeste magnetron voedingsmiddelen hebben veel conserveringsmiddelen en toevoegingen die moeilijk te verteren zijn. Dat kost je lichaam extra energie. Probeer zoveel mogelijk jouw eten zelf te maken.

  • Gehydrogeneerde oliënplantaardige oliën zoals soja-, koolzaadolie- en maïsolie zijn zeer inflammatoir, wat kan leiden tot bijnierontsteking. Hier niet in bakken! Voor bakken alleen goede vetten, zoals kokosolie, olijfolie, biologische boter of ghee gebruiken. Ze kunnen tegen hoge temperatuur en verliezen hun eigenschappen niet.

Stap 2.1 Bijnieruitputting behandeling door juiste voeding. Deze voedingsmiddelen te gebruiken om bijnieren helpen te herstellen

uitgeputte bijnieren herstellen door gezonde eten

 

Voeg toe nutriëntrijke voedingsmiddelen die gemakkelijk te verteren zijn en genezende kwaliteiten hebben. De top superfoods voor bijnieren zijn onder andere:

  • Kokosnoot en kokosolie
  • Olijven
  • Avocado
  • Kruisbloemige groenten (bloemkool, broccoli, spruitjes, etc.)
  • Vette vis, bijv. – wild gevangen zalm
  • Kip en kalkoen
  • Noten, zoals walnoten en amandelen
  • Zaden, zoals pompoen-, chia-, en lijnzaden
  • Maca
  • Kelp en zeewier
  • Keltisch of Himalaya zeezout

Stap 2 Bijnieruitputting behandeling met voedingssupplementen

bijnieruitputting behandeling

  Natuurlijke voedingssupplementen te gebruiken om uitgeputte bijnieren te herstellen:

  • Ashwagandha (bij angstaanvallen) of Rhodiola
  • Holy basil
  • Fish oil (EPA/DHA)
  • Magnesium (ook natuurlijke slaapmiddel)
  • Vitamine B5
  • Vitamine C, minimuum 3000gr overdag verdeeld
  • Vitamine D3
  • Zink

Stap III. Stress verminderen om uitgeputte bijnieren te herstellen

De laatste en belangrijkste sleutel tot het herstel van jouw bijnierfunctie is om je geest en stress behoeften te behandelen. Besteed aandacht aan je lichaam!

bijnieruitputting behandeling

Meer rust momenten

 

    • Rust als je moe bent zoveel mogelijk
    • Slaap 8-10 uur per nacht
    • Vermijd laat opblijven en blijf op een normale slaapcyclus.
    • Ideaal is het naar bed te gaan rond 22.00 uur
    • Lachen en iets leuks doen elke dag
    • Werk aan relationele stress te minimaliseren
    • Eet op een regelmatige tijd en probeer voedsel te verminderen van suiker en cafeïne
    • Oefening (zelfs matige lichaamsbeweging en wandelen kan helpen)
    • Vermijd negatieve mensen en degenen die veel zelf praten
    • Neem de tijd voor jezelf (iets ontspannens doen)
    • Zoek steun voor elke traumatische ervaring (-en weglaten)
    • Probeer de negatieve gedachten over jezelf en anderen te minimaliseren. Het is belangrijk om in de nabijheid van positieve mensen te zijn en blijf positief over jezelf!

Let op: door een chronische ziekte of een aandoening wordt jouw lichaam meer uitgeput. Zoek een deskundige voor hulp!

 

Wat is een holistische & orthomoleculaire therapie?

bijnieruitputting behandeling

Als iemand chronische aandoeningen heeft, vaak ziek en/of chronisch moe is, dan heeft het geen zin om symptomen te bestrijden.

In mijn praktijk kijken we dieper naar bijvoorbeeld: voeding, darmendarmflora en hormonale storingen. Daarom zijn laboratorium onderzoeken en uitgebreide vragenlijsten onmisbaar in onze orthomoleculaire therapie.

Heeft u een auto-immuunziekte? Heeft u last van de darmen? Wilt u meer energie? Of gewoon vragen stellen aan een deskundige?

Neem dan contact met mij of stuur een email voor een uitgebreide vragenlijst naar info@natural-medicine-practice-elena.nl